Ruilen en Retourneren
Mag ik mijn product retourneren?
Ja, bij Prestara kun je je product binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, mits het voldoet aan de volgende voorwaarden:
- Het product is compleet met alle accessoires.
- Het product is in nieuwstaat.
- Het product is verpakt in de originele verpakking.
Is het retourneren gratis?
Ja, retourneren is bij ons volledig gratis. We begrijpen dat het soms nodig is om een product te retourneren, daarom bieden we je de mogelijkheid om producten kosteloos te retourneren binnen 30 dagen na aankoop.
Welke retourmogelijkheden heb ik?
Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je twee opties:
- Je product laten repareren.
- Je product retourneren en je geld terug laten storten.
Hoe kan ik mijn product retourneren?
Alle producten die bij Prestara zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen GRATIS worden geretourneerd. Zorg ervoor dat het product in nieuwstaat is, compleet en in de originele verpakking. Zo dragen we samen bij aan een duurzaam gebruik van onze producten.
Volg de onderstaande stappen om je retour correct af te handelen:
- Retour aanmelden: Vul je bestelnummer en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst in op ons digitale retourportaal. Selecteer het product dat je wilt retourneren en kies de reden van je retour. Je ontvangt dan een retourlabel om je pakket te versturen.
- Verpakking: Bereid je product goed voor op de terugreis. Gebruik de originele verpakking voor het retourneren om schade te voorkomen. Als je de originele verpakking niet meer hebt, gebruik dan een stevige doos die goed afsluit. Wij beoordelen de staat van het geretourneerde product en bepalen indien nodig de waardevermindering.
- Verzending: Voorzie het pakket van het retourlabel dat je via het digitale portaal hebt gekregen. Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde servicepunt in jouw buurt.
- Verwerking: Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, streven we ernaar om deze binnen 14 dagen te verwerken. Je ontvangt een e-mail zodra je retour is uitgepakt en verwerkt. Bewaar het retourbewijs goed totdat je de terugbetaling hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat het op maandag en feestdagen iets langer kan duren voordat je retour is verwerkt.
Retourtermijn
Wij hanteren een retourtermijn van 30 dagen. De producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en in de originele staat geretourneerd worden. Mocht je het niet halen om jouw items binnen 30 dagen te retourneren, neem dan contact met ons op via info@prestara.nl.
Kan mijn product omgeruild worden?
Het is helaas niet mogelijk om een product direct om te ruilen voor een ander product. Wil je een andere maat, kleur of een ander product ontvangen? Plaats dan een nieuwe bestelling en retourneer het product dat niet naar wens is.
Krijg ik bij retourneren mijn hele aankoopbedrag terug?
Ja, indien jouw product aan de retourvoorwaarden voldoet, ontvang je het volledige aankoopbedrag terug. Als het product meer gebruikt is dan nodig om te beoordelen of je het wilt houden, kan het zijn dat het product minder waard is geworden. In dat geval brengen wij een waardevermindering in rekening.
Wat is waardevermindering?
Waardevermindering ontstaat als het product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet. Prestara moet dan mogelijk extra kosten maken om het product een tweede leven te geven. Een deel van deze kosten kan Prestara als waardevermindering bij je in rekening brengen. De hoogte van de waardevermindering hangt af van de staat van het geretourneerde product en kan variëren van 0 tot 100% van het aankoopbedrag.
Zit er garantie op mijn aankoop?
Voor alle producten die in onze webshop zijn gekocht, geldt een wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mag hebben. Heb je een klacht over je product? Stuur dan een e-mail naar info@prestara.nl met je ordernummer en voeg foto’s of video’s toe waarop de klacht duidelijk zichtbaar is.
Mijn bestelling is incompleet geleverd
Soms worden kleine onderdelen of accessoires goed verpakt en lijken ze te ontbreken. Controleer dit altijd goed. Als er echt iets ontbreekt, neem dan contact met ons op via info@prestara.nl.
Het product is met schade geleverd
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via info@prestara.nl, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.
Het product doet het niet
Als je product niet werkt, willen we je vragen om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via info@prestara.nl, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Heb je per ongeluk het verkeerde product gekozen of ben je van gedachten veranderd? Neem direct contact met ons op via info@prestara.nl. We kijken dan samen of je bestelling nog kan worden gewijzigd of geannuleerd.
Mijn bestelling is al onderweg, kan ik deze nog annuleren?
Zodra je bestelling onderweg is, is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen of annuleren.
Fout in het adres ingevuld?
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je bestelling nog niet is verwerkt, kunnen we het adres vaak nog aanpassen. Als de bestelling al is verzonden, kan dit helaas niet meer.